Klantenservice

Bestellen en verzenden

Welke maat heb ik nodig?
Bij schaatsen is het van uitermate belang dat u de juiste maat heeft. Zorg dus dat u schaatsen altijd past! Dit kan ook bij De Molen Schaatsen zelf.

Hoe kan ik betalen?
U kunt uw bestelling betalen via iDeal of door een bankoverschrijving naar IBAN NL69ABNA0617758077. Vermeld hierbij duidelijk uw naam en bestelnummer. Komt u uw bestelling af halen in Oegstgeest, dan is er ook de mogelijkheid om contant te betalen. Houdt er rekening mee dat er GEEN  PIN aanwezig is!

Hoe lang duurt de betaling?
Een iDeal betaling is direct binnen. Bankoverschrijving door Uzelf is  afhankelijk van de snelheid van uw bank maar tegenwoordig, (sinds het 1e kwartaal van 2020) hebben bijna alle banken onderling een één op één overboeking  d.w.z. dat op het moment dat U de overboeking bij Uw bank doet, op hetzelfde moment deze overboeking doorgestuurd wordt naar onze bank. Ook in het weekend.  Om de betaling zo soepel mogelijk te laten verlopen is het van belang dat u de juiste bankgegevens invult bij uw bestelling !!!!

Hoe zit het met mijn bestelling?
U wordt via email op de hoogte gehouden van de status van uw bestelling. U kunt dit tevens bekijken door in te loggen op de site.

Wat zijn de verzendkosten?
ALLE GENOEMDE BEDRAGEN HEBBEN UITSLUITEND BETREKKING OP HET VERZENDEN IN NEDERLAND !!!!!  Voor zendingen naar het buitenland krijgt U van ons een mail over de verzendkosten als wij Uw bestelling hebben ontvangen. !!!!  De bestellingen worden met PostNL verzonden. De kosten voor PostNL Basis NL zijn € 7,25 of  voor PostNL Aangetekend (verzekerd tot maximaal  € 500,00)  bedragen € 9,20.  Deze tarieven gelden voor pakketten met de maximale afmetingen van: 1000 x 500 x 500 mm en met een maximum gewicht van 10 kg. Het afhalen van uw bestelling in Oegstgeest is gratis !
NIEUW! !!!   Kleinere pakketjes kunnen nu ook als PostNL Brievenbuspakje worden verzonden. Dat kost slechts € 4,60.  Het is echter wel sterk afhankelijk van de afmetingen en gewicht van de bestelling. LET HIER DUS OP !!!   AL ONZE ZENDINGEN VINDEN PLAATS MET TRACK & TRACE VAN PostNL.

Hoe groot en zwaar mag uw Brievenbuspakje zijn?
Afmetingen Brievenbuspakje (van postnl.nl):

  • Maximum formaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm
  • Minimum formaat: 14 x 9 cm
  • Maximum gewicht: 2 kg

Hoe lang duurt de levering?
Zodra uw betaling binnen is, zal het door u bestelde artikel binnen 24u op de post worden gedaan, tenzij anders wordt vermeld. PostNL zal er dan voor zorgen dat het pakket binnen 1-2 werkdagen bij u wordt bezorgd. Houd u er rekening mee dat deze bezorging over het algemeen gebeurt tijdens kantooruren!

Ik woon in het buitenland, kan ik dan ook bestellen?
Natuurlijk zijn wij u ook graag van dienst. Neem echter voor uw bestelling even contact met ons op over de verzendkosten.

Kan ik ook afhalen?
Als u in de buurt van Oegstgeest woont, ben u van harte uitgenodigd om de artikelen zelf op te komen halen. Hiervoor moet wel vantevoren een afspraak gemaakt worden!

 

Retourbeleid

Kan ik artikelen uit mijn bestelling retour sturen?
Dat kan uiteraard. Sowieso hebt U 14 dagen herroepingsrecht na ontvangst van uw bestelling. U kunt dan zonder opgaaf van
redenen uw product(en) retour sturen.

Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Indien je één of meerdere artikelen uit uw bestelling of uw gehele bestelling wenst terug te sturen, verzoeken wij U vriendelijk het volgende te doen:

  1. Stel ons per mail op de hoogte van de retourzending en vermeld daarbij uw factuur-(order)nummer. Wij sturen U een bevestigingsmail.
  2. Stuur de producten, inclusief alle geleverde toebehoren, en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de oorspronkelijke staat terug, oftewel in de originele verpakking en ongebruikt.
  3. Sluit een kopie van je factuur (bestelbon) bij en vermeld het IBAN nummer  van de rekening waarmee de bestelling is betaald.

Na ontvangst en verwerking van retourzending wordt het bedrag dat U hebt betaald binnen 48 uur op de rekening terug gestort waarmee de betaling is gedaan.

Waaraan moet een retourzending voldoen?
Voor zover mogelijk dienen producten in een retourzending in hun oorspronkelijke staat geretourneerd te worden. Ook moeten retour gestuurde producten compleet zijn; alle bijgeleverde toebehoren van het geleverde product moeten bij de retourzending aanwezig zijn.

Moet ik betalen voor een retourzending?
De directe kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Wel vergoeden wij de verzendkosten die U bij het plaatsen van de oorspronkelijke bestelling hebt betaald.
Stuurt U een deel van de bestelling terug dan vergoeden wij U een gedeelte van de verzendkosten van de bestelling.
Hebt U b.v. 3 producten besteld en U stuurt er 2 terug, krijgt U 2/3 van de verzendkosten vergoedt.

Wat is het retouradres?
De Molen Schaatsen
Dahlialaan 1 A
2343 XE Oegstgeest

Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen hebben?
U ontvangt een e-mail van ons. En nadat wij uw retourzending hebben verwerkt wordt het bedrag dat U hebt betaald binnen 48 uur teruggestort op de rekening waarmee de betaling van de bestelling is gedaan.

Hoe snel verwerken jullie een retourzending?
Zo snel mogelijk na ontvangst van uw retourzending maar uiterlijk binnen 48 uur. In de meeste gevallen zal dit binnen 24 uur zijn. Daarna volgt in de meeste gevallen de terug storting van het bedrag waar U recht op hebt.

 

Annuleren

Kan ik een bestelling annuleren?
In de meeste gevallen kunt U uw bestelling per e-mail of telefonisch annuleren.
Dit kan echter alleen als de bestelling nog niet is verzonden of onderweg is om verzonden te worden.
Natuurlijk kunt U dan uw bestelling na ontvangst alsnog terugsturen.

Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Het kan zijn dat wij nog geen betaling hebben ontvangen binnen 48 uur.
In dat geval wordt uw bestelling geannuleerd.
Is er wel geld van uw rekening afgeschreven voor uw bestelling?
Neem dan contact met ons op zodat wij kunnen onderzoeken wat er is mis gegaan.

Ik heb al betaald voor mijn bestelling terwijl ik de bestelling heb geannuleerd en de bestelling nog niet in het verzendtraject zit. Hoe snel krijg ik mijn geld terug?
Zo snel mogelijk en in de meeste gevallen zal dit binnen 24 uur zijn.

 

Garantie

(Hoelang) heb ik garantie op een product?
Alle artikelen die bij “De Molen Schaatsen” gekocht worden hebben de standaard fabrieks- of leveranciersgarantie. Zijn er afwijkende voorwaarden, dan vermelden wij die bij het product.

Wat is het garantiebewijs van mijn artikel(en)?
Uw factuur is het garantiebewijs. Bewaar deze goed voor het geval er iets mis is met uw artikel(en).

Mijn product is beschadigd/defect aangekomen.
De producten worden door ons zorgvuldig nagekeken voordat wij ze sturen maar ook wij kunnen iets over het hoofd zien. In dat geval is dat heel vervelend voor U. Wij ontvangen dan graag een e-mail met daarin het volgende:

  • Het factuur-(order)nummer van uw bestelling
  • Een beschrijving van de schade of het mankement
  • Foto’s van de schade aan het product, aan de verpakking/doos waarin het product is aangekomen en foto’s van de stickers/barcode op de doos.

Wij gaan het dan voor U oplossen.

Mijn product is kapot beschadigd/kapot gegaan tijdens gebruik.
Als consument moet U erop kunnen vertrouwen dat het product dat U bij ons koopt deugdelijk is en niet zomaar stuk gaat.
Gaat het product kapot of raakt het beschadigd tijdens het juiste gebruik, terwijl dit niet zou moeten kunnen?
In geval van dit soort schade vragen wij U om ons een e-mail te sturen met foto’s van de schade en een beschrijving van de manier waarop de schade is opgetreden.
Wij kunnen dan in ieder geval onderzoeken of wij iets voor U kunnen doen.

 

Hoe..? Wat..? Waar..?

Heeft u verder nog vragen? Dan beantwoorden wij die graag! Neem contact met ons op..